Katram bērnam ir savs grafiks, kā viņš mācās valodu. Cits ātrāk, cits lēnāk. Cits vēl mācās divas uzreiz. Dažam problēmas sagādā R burts, citam šķiet, ka visos vārdos jāiekļauj tāds skanīgs RRRR...
Manam trīsgadniekam nu patīk daudz runāt. Bet nu jā.. saprast brīžiem spēju tikai es, jo es jau zinu, ko viņš ar ko domā.
Kā Jūs domājat, kas ir Ūsa? Mūsu tētim ir ūsas? Nea, tētim ūsu nav. Ūsa mums ir - lūsis :) Mums pie sienas ir lūša bilde.
Mežatūta - nu to jau var saprast - mežacūka.
Apans. Nu? Minēsiet? Tā ir lapsa.
Dūbis - gulbis.
Ezis un Pūce ir skaidri vārdi
Bīdis - briedis.
Bīdzis - gliemezis
Panna -vanna
Dzījus - zilonis
Tatas un tauī - dakša un karote
Tumma -soma
Cicis - svece
Pijīt - pelīte
Mumma un tata - Pumba un timons (no multenes Karalis Lauva)
Timtatim - Ziemassvētki
Mēcis un mauķis - mēness un mākonis
Pudas - puzle
Patu - veikals
Spēj tik pierakstīt šos vārdus. Parasti ir tā, ka nekā nav pie rokas, un tad pēc mirkļa jau ir aizmirsies - kā tur īsti bija. Un pilnīgi bez rezultātiem būs prasīt, lai atkārto. Uz pavēli to bērns nedarīs.
Šos vārdus esmu veiksmīgi piefiksējusi. Ceru pierakstīt vēl vairāk. Vai nav interesanti, kā bērns mācās runāt, kā veidojas viņa valodiņa?
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru